ChentaQasehDia

Daisypath Anniversary tickers

Adli lOves susu Ibu

Lilypie Breastfeeding tickers

Thursday, May 14, 2009

SESTER kebanggaanku

i miss SESTER.
i miss Khawarizmians.
i miss panjat pOkOk belimbing n kait buah mempelam ngan geng2.

rupanya dah banyak perubahan berlaku di sester. yela. time changes sO dO places and peOples. jenguk2 kat pOrtal sester, jenguk2 kat grOup sester friendster, terkenang balik kisah2 lama. tak sangka dah lama dah aku tinggalkan sester. dah hampir 7 tahun. aku pOn dah nak masuk 24 tahun dah. dah nak kawen dah. macam tak caye je.

1. aktiviti bersama geng2 aras 1 blOk C
bestnye dulu2 time skOlah, petang2 je g mlepak kat kOlam ikan sambil2 bagi makan ikan. ari jumaat jek, kait buah mempelam pastu buat jamuan makan beramai2 kat aras. bila ari cuti, bilik TV jadi bilik nO. 1. cita2 ngan geng2 dulu ialah untuk memanjat tangki air skOlah. ujung tingkatan 5, termakbul gak cita2 kami. hehe...

2. kisah kegagalan add math
time prep, curik2 bawak walkman. studi malas, dOk sembang je. huhuuu...tapi Alhamdulillah la aku ni Otak pikap skit. takde a result teruk except fOr add math la. tu kesilapan teknikal. haha... alkisahnya, aku ni ambilan ketiga. kat skOlah lame dulu tak penah blaja add math. smpai je sester, diOrang dah masuk bab 3. then, first exam aku kantOi. gagal. tak pernah seumur hidup aku exam dapat gagal. malu. malu. malu. aku ingat lagi cikgu latif bgurau. katanya, aku dapat highest mark. Orang len nampak cam dah ''waa....terernya budak baru ni. dah la matematik dapat 90++'' sedangkan dalam hati aku ''cehh, tak mungkin aku dapat highest mark.'' rupanya dapat 20 sOmething je. malu kat raja add math, en. khanapiah. berkat kerajinan aku buat latihan (tiru jalan kerja kat belakang buku) and tunjuk ajar milia, exam ujung tahun aku dapat la C. Ok la tu. then tingkatan 5 dpt B then naik ke A. SPM aku syukur la tak dicacatkan ngan result add math. bangga walaupun add math cuma 2A.

3. lOmpat tali untuk jantung
pertandingan yang rasanya lebih sesuai untuk kanak2 riang. serOnOk jOin pertandingan ni sebab ada excuse untuk tak pergi kelas BI. hahaa...tambah lak ada nadiah jadik geng memOnteng. aku tak suka kelas BI. asyik baca, baca, baca je. ala, ada baiknya aku jOin sukan lOmpat tali ni. at least dapat masuk pertandingan peringkat negeri walOpOn cuma dapat nO. 4 je. and ada la sijil kOkO aku bahagian sukan yang bOleh aku banggakan.

bila teringat kenangan main badmintOn ngan mila kat belakang bangunan lab, aku tersenyum.
bila teringat kenangan pOnteng rOll cal ngan shimah, aku tersenyum.
bila teringat kenangan budak2 aras 1 blOk C n budak2 khawa, aku tersenyum lagi.

1 comment: