ChentaQasehDia

Daisypath Anniversary tickers

Adli lOves susu Ibu

Lilypie Breastfeeding tickers

Sunday, June 14, 2009

what a hard life

banyak betul masalah melanda.

1. kes pakej pengantin. belum setel2 lagi.
sedap2 je diOrang ni maki2 aku ngan kuaga aku. nak aku tulis je mesej yang diOrang send kat aku kat sini untuk kOrang sume baca tapi malas la aku nak tengOk mesej tu lagi. simpan je dalam inbOx. kalO diOrang ni buat benda2 yang melampau, tau la aku nanti buat repOrt kat pOlis. sekarang ni aku bOleh lagi pikir. kalO dah tak tahan nanti, memang aku repOrt la. tau la diOrang nasib diOrang nanti macam mana. dah terang2 diOrang salah, nak mintak bayaran lagi. dah tu siap maki2 aku lagi. ugut nak repOrt pOlis la ape la. hOw stupid it is. aku yang tanggung kerugian, diOrang lak yang nak buat tuntutan gantirugi. skOlah ke tak skOlah diOrang ni???ish, dah la. banyak2 kang tersasar dari landasan lak kang.

2. kes status kerja yang belum pasti.
apa ni? sOrang HR ni sibuk kata aku dah benti. tarikh tak betul lak tu. dia kata, ikut labOur law, awak (bla bla bla). . . bila dah puas dia bcakap baru aku bcakap. ha, tau lak tkedu bila dengar apa aku cakap. dia ni... hangin aku dibuatnya. tak tau buat la cara tak tau. ni sibuk cakap itu, cakap ini, siap cakap aku ni dah tamat pkhidmatan ngan besta. skang, bleh lak dia cakap 'oo...macam tu ke? sebelum ni saya dengar cite dari ketua saya ngan OM selayang.' aduiii, reti pikir ke tak dia ni? citer aku sebagai watak utama ni dia takde nak tanya. tak pernah nak tanya. bukan ke HR patut fOllOw up ngan staff bila ada kes tertentu???

ketua HR satu hal lagi. aku datang je, appOintment. datang je, appOintment. aku mintak cal bila free tak pernah nya nak call. pastu masih lagi ngan alasan dia yang aku tak mampu lakukan kerja berat. aku kena fikirkan kepentingan kOmpeni. dah tu nak diajar lak supaya buat pape biar ada hitam putihnya. biar la ada surat sebagai rujukan. bila tanya status aku, dOk berdOlak dalih suh aku lak jumpa madam sOO. bila aku dah menjawab2 baru la nak thegeh2 cakap nanti dia bincang ngan madam sOO. asyik mengelak je dia ni. dah tu bOleh pulak dia cakap 'secara kebetulan awak call. sO, saya Offer la awak ke selayang.' maksudnya dia tak pernah senaraikan aku untuk ke mana2 Outlet.

aku nak pegi ke jabatan tenaga kerja la. nak mintak pandangan. that is what u all shOuld dO tOO if u face any prOblem in yOur wOrk.

3. kes cari rumah.

tak sempat nak citer la. chOw dulu. my hubby dah datang ni...hOO

No comments:

Post a Comment