ChentaQasehDia

Daisypath Anniversary tickers

Adli lOves susu Ibu

Lilypie Breastfeeding tickers

Saturday, April 18, 2009

MEdSI and MUnSyI



pagi tadi aku sit MEdSI (Malaysian EducatOr SelectiOn InventOry Test) exam kat SekOlah Menengah Teknik Wakaf Tembesu. ada 300 questiOns kena jawab dalam masa 1 jam. jenuh jugak la nak menjawabnya. tapi Alhamdulillah la aku sempat jawab sume sOklan tak macam mase MTesT ritu. sOklannye stakat tanya pasal persOnaliti je. bahagian A kena jawab ya atau tidak. bahagian B kena jawab ya kalO kita suka apa yang dia cakap n jawab tidak kalO kita tak suka dengan apa yang die cakap tu. bahagian C jawab sangat tak setuju, tak setuju, setuju atau sangat setuju ngan pernyataan die. bahagian D jawab sangat tak tepat, tak tepat, tepat dengan diri saya atau sangat tepat dengan diri saya based On pernyataan yang die buat.

arini aku dapat 1 lagi benda baru. exam MUnSyI (Malaysian University SelectiOn InventOry). hasil daripada yang aku bace kat tenet ni exam ni adalah untk Orang yang nak masuk USM. tahun ni USM buat pemilihan student die sendiri. Ooo…aku ingatkan ape. ishh, yang RLKA tu cane? aku tak paham lagi cane nak apply RLKA tu.

mm…23hb ni aku de intebiu spa. Alhamdulillah la dapat panggilan. ni aku still blur2 tak tau nak study ape. dah la isu semasa tak bape tau. barisan kabinet pOn aku tak hafal. heheheee… tak bOleh jadi ni. mesti kena study. ya Allah ya Tuhanku, Engkau permudahkanlah jalanku ya Allah. Engkau murahkanlah rezeki hambaMu ini. hanya kepadaMu hamba memOhOn. Aminnn…

semOga aku berjaya hendaknya dalam interview nanti. aku ni dah la unemplOyed. kOmpeni aku ni cam men tarik tali je ngan aku. kOnfius aku. pening2… kan senang kalO diOrang terus terang je kalO tak nak aku keje ngan diOrang. ni bile tanya status aku ape katenye ‘awak kan cuti tanpa gaji.’ sampai bile la aku nak cuti tanpa gaji. dah aku kate aku bOleh kerja diOrang cam tak nak bagi aku balik kerja lak. what’s the pOint la aku ‘kerja’ tapi ‘cuti tanpa gaji.’ semOga minggu depan ni setel la masalah aku ngan kOmpeni aku ni.

No comments:

Post a Comment